www.Nedelia.lt

    Как вернуть или обменять товар

    • Нравится
    • 2


    Maisto prekių gražinimo ir keitimo ypatumai


    Kur kreiptis ir kokius reikalavimus galima pateikti nusipirkus nekokybišką prekę?


    Jeigu pirkėjui buvo parduota netinkamos kokybės maisto prekė ar prekė su pasibaigusiu tinkamumo vartoti terminu, ir pardavėjas su pirkėju neaptarė jos trūkumų, pirkėjas turi teisę pateikti rašytinį prašymą pardavėjui, kuriame nurodo prekės trūkumus ir pateikia vieną iš šių reikalavimų:
    • reikalauti, kad prekė būtų pakeista į tokią pat tinkamos kokybės prekę;
    • atitinkamai sumažinti kainą;
    • grąžinti prekę pardavėjui ir reikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus.
    Prekės keitimo vieta
    Prekės keičiamos ar grąžinamos prekės pirkimo vietoje ar kitoje pardavėjo nurodytoje, pirkėjui patogioje vietoje.

    Kur kreiptis dėl maisto ir ne maisto prekių kokybės nustatymo?
    Vartotojas, manydamas, kad pardavėjas, pažeidė jo teises ar įstatymų saugomus interesus, pirmiausia turi kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą.
    Prie prašymo pridedama kasos aparato kvitas arba kitas prekės pirkimą-pardavimą iš šio pardavėjo patvirtinantis dokumentas.
    Jeigu pirkėjas nepateikia kasos aparato kvito arba kito nustatyta tvarka išduodamo prekės pirkimą-pardavimą iš šio pardavėjo patvirtinančio dokumento, prekė keičiama arba vykdomi kiti pirkėjo nurodyti reikalavimai tik pardavėjui sutikus.
    Jeigu pardavėjas netenkina vartotojo reikalavimų, o vartotojas mano, kad jo teisės pažeistos, vartotojas privalo raštu kreiptis į pardavėją ir išdėstyti savo reikalavimus.

    Pardavėjas, nesutikdamas su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 10 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, jeigu įstatymai nenustato kitaip, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais.
    Šių dokumentų kopijos privalo būti pridėtos prie pardavėjo, atsakymo vartotojui.
    Vartotojų prašymus pardavėjai nagrinėja nemokamai.

    Jeigu pardavėjas nevykdo vartotojo reikalavimo dėl įsigytų nesaugių ir (ar) netinkamos kokybės prekių, dėl prekių grąžinimo, trūkumų pašalinimo, kainos sumažinimo, keitimo ir (ar) informacijos suteikimo, vartotojas turi teisę kreiptis į, Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą (dėl maisto prekių, www.vet.lt) arba į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją (dėl ne maisto prekių, www.inspekcija.lt ). Šios institucijos privalo išnagrinėti vartotojo prašymą ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos.
    Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą vartotojo prašymo nagrinėjimas negali būti baigtas, šios institucijos gali terminą pratęsti, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.
    Jeigu pardavėjas Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos ar Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos pasiūlymo tenkinti vartotojo reikalavimą netenkina, šios institucijos patikrinimo akto kopiją pateikia Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (www.vartotojoteises.lt ), kuri sprendžia klausimą dėl vartotojo teisių gynimo.
    Kiekvienas vartotojas turi teisę pateikti prašymą ginčus nagrinėjančiai institucijai (Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai), kad būtų apgintos pažeistos ar ginčijamos jo teisės ir įstatymų saugomi interesai.
    Vartotojas, kreipdamasis į ginčus nagrinėjančią instituciją, privalo pateikti:
    1) prašymą, kuriame turi būti nurodyta: ginčą nagrinėjančios institucijos, kuriai teikiamas prašymas, pavadinimas; vartotojo vardas, pavardė, adresas; pardavėjo, paslaugų teikėjo, dėl kurio veiksmų (neveikimo) yra pateikiami vartotojo reikalavimai, pavadinimas (vardas, pavardė), adresas (buveinė); vartotojo teisės ir įstatymų saugomi interesai, kuriuos, vartotojo nuomone, pažeidžia pardavėjas, paslaugų teikėjas; vartotojo reikalavimas; informacija apie kreipimąsi į pardavėją, paslaugų teikėją; informacija, ar tų pačių šalių ginčas dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu nėra nagrinėjamas ginčus nagrinėjančioje institucijoje, ar ginčo nagrinėjimas nebuvo nutrauktas, ar ginčus nagrinėjanti institucija yra priėmusi sprendimą, ar yra įsigaliojęs teismo sprendimas dėl šio ginčo; pridedamų dokumentų kopijų sąrašas;
    2) prašyme išdėstytas aplinkybes patvirtinančių dokumentų kopijas.
    Jeigu vartotojas kreipiasi į ginčus nagrinėjančią instituciją (Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą) prieš tai dėl prašymo dalyko nesikreipęs į pardavėją arba jeigu dėl to kreipėsi, bet per 10 darbo dienų negavo jokio atsakymo, ginčus nagrinėjanti institucija turi vartotojo prašymą išsiųsti pardavėjui ir pasiūlyti per jos nustatytą terminą ginčą išspręsti taikiai.
    Nesutikdamas spręsti ginčą taikiai, pardavėjas pateikia ginčus nagrinėjančiai institucijai motyvuotą paaiškinimą ir jį pagrindžiančius įrodymus.
    Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba vartotojo prašymą išnagrinėja ir sprendimą priima ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo pateikimo dienos.
    Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą vartotojo prašymo nagrinėjimas negali būti baigtas, ginčus nagrinėjanti institucija gali terminą pratęsti, bet ne ilgiau kaip 20 darbo dienų.
    Ginčus nagrinėjančios institucijos sprendimo nuorašai per 3 darbo dienas išsiunčiami vartotojui ir pardavėjui.


    Другие новости по теме

    Информация

    Комментировать статьи на сайте возможно только в течении 90 дней со дня публикации.



В Литве 2024/11/21
21 ноября

LTG Link: поезда в Даугавпилс снова будут курсировать с весны

Движение пассажирских поездов между Вильнюсом и Даугавпилсом может возобновиться весной следующего года после завершения ремонта железной дороги в Латвии, сообщает пассажирская

Подробнее
21 ноября

Г. Палуцкас обсудит с президентом Литвы Г. Науседой все имеющиеся кандидатуры на посты

Будущий премьер-министр Литвы от социал-демократов Гинтаутас Палуцкас заявил, что у него есть все кандидатуры министров, он планирует обсудить их с президентом Гитанасом Науседой

Подробнее
21 ноября

Сейм утвердил кандидатуру Палуцкаса на пост премьер-министра

В четверг Сейм Литвы одобрил назначение социал-демократа Гинтаутаса Палуцкаса на пост...

21 ноября

Президент Литвы Г. Науседа предоставил литовское гражданство фигуристке

Президент Литвы Гитанас Науседа предоставил литовское гражданство фигуристке Эллисон Рид - глава...

21 ноября

Литва и Тайвань договорились совместно развивать беспилотные технологии и

Представители литовского и тайваньского бизнеса договорились о совместном развитии технологий и...


Вопрос-ответ
18 ноября

Из манки – не только каша

​Грибной суп с манной крупой, ​ сырные пончики из манной крупы, ​манное суфле с яблоками,...

11 ноября

Чечевица – кладезь белка и витаминов

Салат из баклажанов и чечевицы, чечевица в кокосовом молоке, плов с чечевицей, суп из красной...

04 ноября

​ Со сливками вкуснее!

Крем-суп из цукини, ​паста с орехами, рулеты из курицы в сливочном соусе, ​сладкий хлебный пудинг,...

Интересные новости
"Экспресс-неделя" №46 (2024)
Поиск по сайту
Фото новости
Новые статьи
21 ноября LTG Link: поезда в Даугавпилс снова будут курсировать с весны

21 ноября Г. Палуцкас обсудит с президентом Литвы Г. Науседой все имеющиеся кандидатуры на посты

21 ноября Сейм утвердил кандидатуру Палуцкаса на пост премьер-министра

Мы в Facebook
Последние публикации

Анекдоты
  1. Босс выходит к коллективу:
    - Почему сидите и ничего не делаете?
    - А все, что не делается, - все к лучшему.
  2. За деньги счастье не купишь, но зато они позволяют вам выбрать несчастье по вкусу.
  3. - "Скорую" вызывали?
    - Да.
    - Выходите, машина подъехала!
  4. - Без еды можно прожить месяц.
    - Можно - а смысл?
    - А без смысла можно прожить всю жизнь.
  5. - У меня было все: дом в Каннах, "Мазератти" красного цвета, кругленький счет в банке, лакей и муж, не доставляющий мне хлопот... Ну какого черта зазвонил будильник?!

Гороскоп на неделю
Популярные новости
Для пользователя